Weekend update - boeren met klompen - Reisverslag uit Ratchaburi, Thailand van Karin Toorn - WaarBenJij.nu Weekend update - boeren met klompen - Reisverslag uit Ratchaburi, Thailand van Karin Toorn - WaarBenJij.nu

Weekend update - boeren met klompen

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

24 Maart 2013 | Thailand, Ratchaburi

Een korte update. We hebben een super weekend gehad. Heel veel moois gezien en Bangkok op veel verschillende manieren bekeken (auto, te voet, boot, fiets).
Erg leuk ook om samen alle ervaringen van de week te mogen delen.
Zaterdag zijn we eerst naar the grand palace geweest. Een ontzettend groot terrein met veel verschillende tempels en koninklijke verblijven. Ooit opengesteld voor het publiek door de huidige koning. Wat een pracht en praal, ongelooflijk, allemaal goud en blinkende delen.
Daarna (na alweer een heerlijke lunch) een stukje gevaren met de longtail boten. Bangkok wordt ook wel het Venetië van het Oosten genoemd en terecht!
Na een drankje doorgegaan naar een soort massage school, waar we met z'n zevenen op een rijtje van een Thaise massage hebben genoten. Wat een ervaring! Handen, voeten, alles kwam eraan te pas. Wij moesten vooral in het begin wel lachen om deze ervaring, maar de kleine Thaise vrouwtjes nog harder om ons. En de grote sterke man die de heren mij beloofd hadden kwam helaas niet opdagen.
Daarna een markt bezocht, ook weer een hele ervaring, de mensen van allerlei nationaliteiten, bijzondere geuren van alle eetkraampjes en natuurlijk de verkopers. De leukste was de verkoper die probeerde om Frans een pak te verkopen. Hij had direct in de gaten dat we Hollanders waren. Toen Frans aangaf geen pak nodig te hebben zei hij in het Nederlands: boeren - alleen klompen.
'S avonds in het hotel op tijd naar bed gegaan, om op zondag fris en fruitig bij het ontbijt te verschijnen om 6 uur; geen probleem voor ons boeren;-)
Daarna in mijn beleving 1 van de leukste dingen gegaan: een fietstocht door Bangkok. Door China town, zulke smalle steegjes dat het nauwelijks paste als je een tegenligger tegenkwam. Met fiets en al op de lomgtailboten, een stuk buitenaf, waar we o.a. De teelt van citroengras, basilicum, pandan rijst etc. hebben gezien. Wel goed om dit zo vroeg te doen, want het wordt bloedheet. Maar dit is een absolute aanrader voor wie ooit Thailand gaat bezoeken. Super gidsen mee, de fietsenwinkel was van - hoe kan het ook anders - een Nederlander.
Vanmiddag lekker relaxed aan het zwembad gelegen, waarna het weer tijd was om afscheid van elkaar te nemen. Cat ging met het andere team mee (overloper!) dus Wim, Mawin en ik zijn samen terug gereden naar Ratchaburi.
In de auto en zojuist nog even de training voor morgen voorbereid, hopelijk morgen weer zo veel animo voor de training!

• 24 Maart 2013 - 17:05

Marian:

Oh Karin, wat een ongelofelijke ervaringen. Wat leuk een fietstocht door Bangkok, dat zouden wij ook wel willen en dan die temperatuur.
    Hier gaan we bijna aan een elfstedentocht denken, zo koud.
    Vandaag hebben ze zelfs in Friesland op natuur ijs geschaatst.

Groetjes van ons.

• 24 Maart 2013 - 20:24

Ingrid:

Super Karin dat jullie ook nog wat meepakken van Bangkok, het is er nog niks verandert zie ik wel;)
    Leuk verslag weer en foto's, ga zo door! Niet voor te stellen dat het daar zo warm is, het waait hier met een wind die aanvoelt van -15. Je mist hier dus niets;)
    Succes deze week weer!