Dag 4 team 1 - Reisverslag uit Ratchaburi, Thailand van Karin Toorn - WaarBenJij.nu Dag 4 team 1 - Reisverslag uit Ratchaburi, Thailand van Karin Toorn - WaarBenJij.nu

Dag 4 team 1

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Karin

21 Maart 2013 | Thailand, Ratchaburi

Karin heeft dus gevraagd aan ons om ook een stukje te schrijven over onze bevindingen.
Ook de Thaise boeren zijn best wel leergierig, maar wel terughoudender dan Vietnamezen wat ik tot nu toe heb gemerkt. Toch is het weer leuk om te zien hoe ze hier werken en omgaan met hun dieren.
Op het eerste bedrijf hebben we de aanbevelingen doorgepraat en met de boeren van de omliggende bedrijven gepraat of er vergelijkbare problemen zijn en hoe ze dit oppakken. Erg leerzaam voor iedereen. Karin heeft een spreekbeurt gehouden over zichtbaar vuil en onzichtbare bacterien over hygiene en over reiniging van de melkmachine. Er is ook aandacht besteed aan mastitis preventie.
Ikzelf heb een verhaal gehouden over voeding en kwaliteit van voer, moment van grasmaaien en verhoudingen ruwvoer/ krachtvoer.
Tot zo ver de resultaten van team 1.
Groet, Wim, Karin, Cat, Mawin

  • 21 Maart 2013 - 23:55

    Brord Sloot:

    Hallo allemaal daar!
    Zo te lezen en zien zijn jullie fanatiek aan het werk , en het ziet er goed uit ook!
    En de boeren zijn ook enthousiast? Kunnen jullie het programma volgen van 1 bedrijf in
    2 dagen bezoeken en screenen en adviseren?
    Hopenlijk gaat het allemaal volgens plan en geeft dit weer voldoende energie voor de volgende dag!
    Veel succes en ik vind het leuk om de berichten te lezen en de fotos te zien
    groeten
    brord

  • 23 Maart 2013 - 01:04

    Cees:

    Hallo Thailand team! Leuk om jullie via facebook en deze site te volgen! Het zullen vast hele intensieve en leerzame dagen zijn stel ik me zo voor. Qua grootte van de bedrijven lijkt me de vvehouderij in Thailand al aardig ontwikkeld, dus de aansluiting op jullie kennis zal goed zijn verwacht ik zo. Verloopt verder alles naar wens? Veel succes verder! Ik zit komende week in het buitenland (Ethiopie) maar ook vanuit daar blijf ik jullie volgen. hartelijke groeten Cees

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin

Actief sinds 15 Maart 2013
Verslag gelezen: 809
Totaal aantal bezoekers 44988

Voorgaande reizen:

28 Februari 2015 - 16 Maart 2015

Thailand Farmer2farmer

13 Juni 2014 - 24 Juni 2014

Indonesie

17 Maart 2013 - 07 April 2013

Thailand

Landen bezocht: